Diéta anyagcsere lassulás. Időszakos (terápiás) koplalás.


Mi a titkos kapocs az anyagcsere felgyorsítása és az inzulinrezisztencia között? Az anyagcsere felgyorsítása Tudományos bizonyíték van arra, hogy a napi hatszori, óránkénti étkezés nem játszik szerepet a fogyás mértékében. Az általános metabolikus működésünkre nagyobb befolyása van az ételek minőségének és az életvitelünknek. Ráadásul meg lehet változtatni a tényleges genetikai hajlamot tartósabb időszakra is.

Szántó Eszter A január sokak számára a fogyásról, de legalábbis egy új diéta kipróbálásáról szól. Ilyenkor sokan kapnak új lendületet, és tesznek azért, hogy ne vérezzenek el azonnal szilveszterkor tett fogadalmaik. Testünk karbantartása nem könnyű feladat, pláne a világjárvány hozta karantén időszakában, ahogy a fogyókúra sem leányálom, de nem feltétlenül amiatt, amit eddig hittünk.

  1. Ezekkel az ételekkel lehet gyorsítani a lassú anyagcserét - EgészségKalauz
  2. Weboldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ.
  3. Kálmán Szonja Ezt nem írtad fel ünnepi tennivalóid közé, pedig tönkreteheti a karácsonyt, ha kimarad Nap mint nap szembejönnek velünk olyan információk, hogy mivel turbózhatjuk fel az anyagcserénket.
  4. Fogyni combból
  5. Anyagcsere típusok Fehérje típus A fehérje típusú személyek szervezetének egyensúlyához magasabb arányban javasolt a fehérje és zsír fogyasztása.
  6. Hiába nem eszel, mégse tudsz lefogyni? Ez lehet a megoldás - Zsírégetés Harcosai
  7. B-vitamin a fogyásért
  8. Gyorsítsd fel az anyagcseréd! — Durofit

Egy új kutatás eredménye szerint a jelentős mennyiségű súlyt leadó emberek körülbelül 90 százaléka szinte mindent visszahízik, függetlenül a fogyás metódusától, ebben pedig sokkal inkább az anyagcserének van szerepe. Susan Roberts, az USDA Nutrition Center Tufts University, Massachusetts Energy Metabolism Laboratory igazgatójaként az elmúlt két évtizedben a nyugati világ nagy részét továbbra is sújtó elhízás hullám elleni küzdelem módszereit tanulmányozta.

Roberts és más, az elhízással foglalkozó szakértők azonban újra és újra visszatérő problémával találták szemben magukat világszerte.

testzsír csökkentő étrend

Míg a túlsúlyos egyéneket rövid távon viszonylag egyszerű rávenni arra, hogy elkötelezzék magukat a kilók leadása mellett, sokkal nagyobb kihívást jelent megakadályozni, hogy visszanyerjék a leadott súlyt. A Michigani Egyetem adatai szerint a jelentős mennyiségű súlyt leadott embereknek körülbelül 90 százaléka végül szinte mindent kilót visszanyer, függetlenül attól, hogy diéta, strukturált program vagy akár drasztikus lépések, például gyomorműtét segítségével fogyott le.

fogyás tapasztalatok

Miért van ez? A tudósok úgy gondolják, hogy a válasz az anyagcserénk működésében rejlik, a sejtjeinkben zajló összetett kémiai reakciókban, amelyek az elfogyasztott kalóriákat a szervezetünk légzéséhez, szervi működésének fenntartásához és általában fogyás derékról és hasról életben tartásához szükséges energiává alakítják. Amikor valaki új diétát kezd, tudjuk, hogy az anyagcsere kezdetben lelassul, mert hirtelen kevesebb kalóriát fogyasztunk, a szervezet lassabban égetve reagál erre, ami talán egy evolúciós válasz az éhezés megelőzésére.

De hogy mi történik ezután a következő hetekben, hónapokban vagy akár évekbn, az kevésbé egyértelmű.

Anyagcsere optimalizáló élelmiszerek

Erre a kérdésre valószínűleg a következő három-négy évben kapunk válaszokat abból, az Egyesült Államok Nemzeti Egészségügyi Intézete által finanszírozott, új tanulmányból, melynek társvezetője Roberts. A kísérlet több hónapon keresztül száz személyt követ majd nyomon, amint először fogynak, majd visszahíznak, az energiafelhasználástól a vérben bekövetkező változásokig, mindent megmérve, hogy egésézben lássák a folyamatot.

Az elhízás kezelésének következményei óriásiak lehetnek.

minta étrend nőknek

Ha az anyagcsere lelassul, és továbbra is alacsony marad a fogyás során, az arra utalhat, hogy a fogyókúra veleszületett biológiai változásokat vált ki, amelyek végül arra kényszerítenek bennünket, hogy többet együnk.

Ha visszaáll a normál szintre, ez annak a jele, hogy a súlygyarapodás a múltbeli rossz szokások visszatérésének tudható be, és a társadalmi, valamint kulturális tényezők csábítanak bennünket, hogy visszatérjünk a túlevéshez.

Mert ha egyszer megtörtént, pusztulásra vagy ítélve. Ha az anyagcsere fellendül, az azt jelenti, hogy nem tanulták meg hatékonyan azt a leckét, hogy kevesebbet együnk, mert kisebb a testünk. Ezért lehet, hogy bátorítanunk kell a lefogyott embereket, forduljanak pszichológushoz, hogy dolgozzanak a szokások kialakításán.

Hormoningadozás A lassú metabolizmusnak kedvező rossz szokások Nem is gondolnánk, mennyi hibát elkövetünk nap mint nap, melyekkel elősegítjük a lassú anyagcsere kialakulását. Most valószínűleg arra számítasz, hogy az alábbiakban a felgyülemlett stresszről és a helytelen táplálkozásról lesz szó. Természetesen, ezek a faktorok is kikövezik a probléma felé vezető utat, azonban a kellemetlen állapot megjelenése messze túlmutat ezeken a tényezőkön. Lássuk hát mindazokat a rendszeres napi tevékenységeket, melyekről talán nem is gondolnád, hogy negatívan befolyásolják anyagcserédet. Elégtelen számú étkezés Habár tény, hogy a súlycsökkentés egyik alapszabálya az, hogy kevesebb kalóriát égess el, mint amennyit elfogyasztasz, ez nem azt jelenti, hogy szigorú diétákkal kell sanyargatnod magad.

Ez csak egy a sok közül, ahogyan az anyagcserével kapcsolatos ismereteink fejlődnek. Az elmúlt években számos hagyományos feltételezés, amelyet régóta igazságként fogadtak el, — miszerint a testmozgás felpörgeti az anyagcserét vagy hogy az anyagcsere a húszas éveinktől kezdve folyamatos hanyatlást követ — megkérdőjeleződött.

Az ezen a területen élenjáró tudósok számára diéta anyagcsere lassulás a válaszok a közegészségügy számos aspektusát megváltoztathatják.

További szolgáltatásaink

Egy a Science folyóiratban augusztusban megjelent cikk, úgy tűnt, megkérdőjelezi az anyagcsere egyik univerzális igazságát. Ennek tényszerűségét kérdőjelezik meg most a szakértők.

fogyás motiváció

Az elmúlt néhány évben Herman Pontzer, az észak-karolinai Duke Egyetem evolúciós antropológia docense nyolcvan másik tudóssal több mint — nyolc napostól 95 éves korú — személy adatait gyűjtötték össze, amelyek egészen mást mutatnak. Az új felefedezés azt mutatja, hogy 20 és 60 éves kor között anyagcserénk szinte teljesen stabil marad, még olyan jelentős hormonális változások során is, mint a terhesség vagy a menopauza.

Ételek, melyek gyorsíthatják az anyagcserédet

Az új adatok alapján egy 50 éves nő ugyanolyan hatékonyan égeti el a kalóriákat, mint egy 20 éves nő. Ehelyett csak két jelentős váltást figyeltek meg az anyagcserénkban, az első 1 és 15 hónapos kor között, míg diéta anyagcsere lassulás második 60 éves kor körül megy végbe.

A diéta anyagcsere lassulás kimutatta, hogy a csecsemők olyan ütemben égetnek energiát fejlődésük támogasa érdekében, hogy egyéves korukban az anyagcseréjük diéta anyagcsere lassulás mint 50 százalékkal gyorsabb, mint egy felnőtté.

Főoldal » Diéta » Fogyókúra, elhízás » Újra a régi formában! Terhesség alatt igen könnyen ragadnak a kilók még azokra is, akik nagyon odafigyelnek és nincs evési kényszerük, illetve nem jellemző a kívánósság sem. Kép: FreeDigitalPhotos.

A második átmenet körülbelül 60 éves korunkban megy végbe, amikor az anyagcserénk ismét csökkenni kezd, és ez folytatódik egészen a halálunkig. Mit jelent ez?

fogyókúra hatása a szervezetre

Az öregedési folyamat és a középkorúaknál gyakran megfigyelhető súlygyarapodás nagy része nem a hanyatló anyagcsere következménye, hanem a genetika, a hormonváltozások és az olyan életmódbeli tényezőké, mint a stressz, az alvás, a dohányzás és — ami talán a legfontosabb — az étrend.

Pontzer azzal érvel, hogy ha az elégetett kalóriák nagymértékben változatlanok maradnak az életünk során, akkor az elhízás valódi forrása az elfogyasztott mennyiség, különösen a magasan feldolgozott élelmiszerek nagymértékű fogyasztása.

Az orvosi tüdőfű gyógyhatásai

Az évek során a különböző edzésprogramok és wellness-kiegészítők népszerűsítésére használt egyik fő marketingeszköz az az állítás, hogy ezek serkentik az anyagcserét.

Pontzer szerint ez többnyire ostobaság. Tanzánia északi részén élő, átlagosan napi 19 lépést megtevő bennszülött vadászó-gyűjtögető törzseket hasonlítottak össze az európai és az Egyesült Államok ülő életmódot folytató populációival. Azt találták, hogy az elégetett kalóriák teljes száma nagyjából megegyezik.

1. Állandó fáradtság

Más tanulmányok is hasonló eredményeket mutattak. Egyes tudósok szerint ennek az az oka, hogy a szervezet úgy van programozva, hogy az átlagos napi energiafelhasználását egy meghatározott tartományon belül tartsa. Bár vannak napi ingadozások, a szervezet összességében még mindig ugyanannyi kalóriát éget el, de életmódunktól függően módosítja a felhasználás módját.

Pontzer az elmélet magyarázatára egy lelkes amatőr kerékpáros példáját hozza fel, aki hétvégenként km-es kerékpározáson vesz részt. Összességében ez az egyén továbbra sem éget el átlagosan több kalóriát, mint egy ülő ember, de az átlagos energiafelhasználása az izmok tüzelőanyaga felé ferdül.

A mozgásszegény személy hasonló mennyiségű kalóriát éget el, de olyan háttérfunkciók során, amelyeket nem veszünk észre, beleértve a kevésbé egészséges energialevezetéseket, mint például a gyulladást és a stresszt. Pontzer szerint ennek mély evolúciós oka van.

Italok, melyek gyorsítják az anyagcserét

Nem csak azért hízunk, mert több élelmiszer áll rendelkezésünkre, hanem azért is, mert ezek modern, iparosított élelmiszerek, amelyeket túlevésre terveztek. Tehát tökéletes az emberek elhízásához. Tekintettel arra, hogy az anyagcsere 60 éves kor felett jelentősen lelassul, az orvosoknak tudniuk kell, hogy az idősebbek némileg eltérő gyógyszeradagokat kapjanak-e, miközben a kutatás kérdéseket vet fel a lassabb anyagcsere és az idősebb felnőttek krónikus betegségeinek kialakulása közötti összefüggésről is.

intenzív fogyás